2021-03-04
W lutym 2021 roku w Polsce zarejestrowano 6635 samochodów Toyoty. Jest to o 28% więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Prawie 12 500 zarejestrowanych aut od początku roku dało Toyocie pierwsze miejsce i udział w rynku na poziomie 18%. Największą popularnością wśród klientów cieszyły się modele Corolla i Yaris. Liderami w swoich segmentach były także AYGO, Toyota C-HR i PROACE CITY.
Z danych PZPM wynika, że w lutym Toyota zarejestrowała 6635 samochodów osobowych. Jest to o 1902 egz. więcej niż marka zajmująca drugie miejsce i o 28% więcej niż w lutym 2020 roku.
Tak dobry rezultat Toyoty to efekt dominującej pozycji jej modeli w swoich segmentach. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce Corolla zajęła pierwsze miejsce, Yaris drugie, a Toyota C-HR i RAV4 odpowiednio piąte i ósme.
Biorąc pod uwagę dane od początku roku, w Polsce zarejestrowano prawie 12 500 egzemplarzy Toyoty. Udział marki w rynku wzrósł z ponad 15% do 17,8% rok do roku.
Najpopularniejsze modele Toyoty
Samochodem najczęściej rejestrowanym w lutym była Corolla. Wynik 2172 egz. jest o 31% lepszy niż rok wcześniej. Warto podkreślić, że model ten zanotował tak duży wzrost pomimo skurczenia się segmentu kompaktów o 17% rok do roku.
Drugi kompaktowy model marki – Toyota C-HR – także został liderem swojego segmentu. Zanotował on rekordowy wynik – 945 rejestracji. Jest to prawie dwa razy więcej niż jego główni konkurenci. Toyota C-HR odpowiada za prawie 16% wszystkich kompaktowych SUV-ów zarejestrowanych w lutym.
Drugie miejsce wśród najpopularniejszych modeli w Polsce zajęła Toyota Yaris. W lutym zarejestrowano 1624 egz. tego modelu (+34%), a od początku roku – 3167 egz., co stanowi 32% wszystkich miejskich aut zarejestrowanych w tym okresie.
Przewagę Yarisa w segmencie najłatwiej dostrzec, patrząc na rynek klientów indywidualnych. Miejskiego hatchbacka Toyoty wybierali oni ponad trzy razy częściej niż samochód zajmujący w segmencie drugie miejsce. Udział Yarisa w segmencie B wśród klientów prywatnych wyniósł 41,5%, a wśród klientów firmowych 24,1%.