Zużycie paliwa i emisja CO₂ wg WLTP
Szczegółowe dane dotyczące emisji i zużycia paliwa
Spersonalizowane dane dotyczące zużycia
Dokładniejsze wyniki lepiej oddające rzeczywiste osiągi
Jaka jest różnica pomiędzy testami WLTP a NEDC?
Kluczową różnicą jest fakt, że wyniki osiągane w procedurach WLTP lepiej oddają rzeczywiste wyniki zużycia paliwa, emisji CO₂ i zasięgu elektrycznego osiągane przez kierowców podczas codziennej jazdy. W stosunku do samochodów wyprodukowanych przed 2017 rokiem używa się zatwierdzonych wartości testów NEDC.
-
Rok wprowadzeniaCzas trwania i dystans testuMaksymalna prędkośćEtapy jazdyTemperatura podczas testuWpływ wyposażenia dodatkowego -
NEDC
lata 80.średnio 20 minut, 11 km120 km/h2 etapy: miejski i pozamiejski20-30ºCnieuwzględniony -
WLTP
2017średnio 30 minut, 23,25 km*131 km/h4 etapy**: niska prędkość, średnia, wysoka i bardzo wysoka23ºC, wartości skorygowane dla CO₂ – 14ºC*uwzględniony
* Rozruch zimnego silnika.
** Tryb „miasto” dla pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in
Najczęściej zadawane pytania
- FAQ
Emisje pojazdów są mierzone, ponieważ każdy nowy pojazd musi spełniać rygorystyczne normy emisji szkodliwych substancji, zanim zostanie dopuszczony do sprzedaży.
Testy WLTP są wykonywane w specjalnym obiekcie zgodnie z procedurami określonymi przez dyrektywy UE i przy udziale niezależnej organizacji monitorującej ich przebieg.
Przydatne linki
Dowiedz się więcej o standardach homologacji
Więcej informacji na temat przejrzystości testów WLTP – zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) 2023/443 z dnia 8 lutego 2023 r. zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/1151 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych – można uzyskać, kontaktując się z lokalnym sprzedawcą.
Takie czynniki, jak sposób prowadzenia auta oraz szereg innych zmiennych (w tym m.in. warunki drogowe, natężenie ruchu, stan techniczny pojazdu, zainstalowane wyposażenie dodatkowe, koła, ilość bagażu, liczba pasażerów itd.) mogą wpływać na dane dotyczące zużycia paliwa i emisji, sprawiając, że rzeczywiste wyniki będą różnić się od zmierzonych wartości.