Najnowsza technologia hybrydowa
Nowa Toyota RAV4 będzie dostępna m.in. z udoskonalonym układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki zastosowaniu nowego litowo-jonowego akumulatora o większej pojemności 22,7 kWh, RAV4 Plug-in Hybrid umożliwi pokonanie w trybie EV nawet do 100 km* (wg WLTP, cykl mieszany).
Nowa bateria powstała w wyniku zaawansowanych prac rozwojowych Toyoty nad samochodami elektrycznymi i umożliwia zdecydowanie szybsze ładowanie. Samochód wyposażono w opcjonalną pokładową ładowarkę prądu stałego (DC) o mocy 50 KW, co jest rzadkością w SUV-ach segmentu D. W zależności od warunków akumulator od 10% do 80% można będzie naładować w zaledwie 30 minut. Ładowanie w domu lub za pomocą standardowych ładowarek publicznych jest szybsze dzięki nowej ładowarce pokładowej prądu zmiennego (AC) o mocy 11 kW, a uzupełnienie baterii zajmuje zaledwie 3 h.
Nowy akumulator litowo-jonowy współpracuje z mocniejszym przednim silnikiem elektrycznym, który generuje teraz moc 150 kW (o 16 kW więcej niż w poprzednim modelu). To z kolei przekłada się na lepsze przyspieszenie samochodu. Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i o mocy 304 KM (najwięcej w segmencie) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s.
Nowa bateria to jednak nie tylko lepsze osiągi i wrażenia z jazdy, ale także większa niezawodność oraz wydajność nawet w trudnych warunkach. Udoskonalone systemy chłodzenia, które w zależności od temperatury i warunków pracy przełączają się między obwodami chłodzenia, pomagają utrzymywać akumulator w idealnej kondycji. Umożliwiają także ładowanie w niskich temperaturach.
Bateria, która została umieszczona pod podłogą RAV4 Plug-in Hybrid, przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych auta. Dzieje się tak za sprawą obniżonego środka ciężkości oraz zwiększonej sztywności nadwozia.
Najnowsza odsłona RAV4 Plug-in Hybrid będzie wyposażona w technologię geofencingu. To inteligentne rozwiązanie ułatwia zarządzanie zasięgiem elektrycznym, wynoszącym do 100 km* (wg WLTP, cykl mieszany). Wykorzystuje przy tym w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym z nawigacji w chmurze, bierze pod uwagę także najczęściej pokonywane przez kierowcę trasy oraz jego styl jazdy. System może automatycznie przełączać się między trybem hybrydowym i elektrycznym, żeby zapewnić jak największy zasięg. Jeśli cel podróży znajduje się w strefie niskoemisyjnej lub wymaga przejazdu przez taką strefę, technologia geofencingu naładuje akumulator wcześniej, aby umożliwić poruszanie się w tym obszarze w trybie elektrycznym.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid będzie dostępna zarówno z inteligentnym napędem AWD-i, jak i w odmianie z napędem na przednie koła. W tym ostatnim wariancie łączna moc układu wyniesie 268 KM.
Do wyboru będzie też tradycyjny napęd hybrydowy, czyli pełna hybryda z udoskonalonym układem przeniesienia napędu, ulepszoną jednostką sterującą mocą, akumulatorem i innymi podzespołami. RAV4 Hybrid z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i będzie miał moc 191 KM, a wariant z napędem na przednie koła – 183 KM.