W 2023 roku Toyota przeznaczyła dodatkowe 100 mld jenów (746 mln dolarów) na rozwój firmy Prime Planet. Inwestycja ta pozwoli zwiększyć możliwości produkcyjne spółki o ponad 40% w porównaniu do dotychczasowych planów. Zakład będzie mógł produkować rocznie baterie trakcyjne o łącznej pojemności odpowiadającej 23 gigawatogodzinom, co wystarczy do wyposażenia 290 000 egz. modelu Toyota bZ4X. Zwiększy się też załoga fabryki.
W roku fiskalnym 2024 (rozpoczął się on w kwietniu 2023 r.) Toyota planuje zwiększyć globalną sprzedaż aut elektrycznych (BEV) do 200 000 egz. Sprzedaż wszystkich zelektryfikowanych samochodów ma wzrosnąć – według prognoz firmy – o 34,9%, z 2,849 mln pojazdów w roku fiskalnym 2023 do 3,843 mln aut. Przewidywany udział zelektryfikowanych samochodów w globalnej sprzedaży Toyoty w tym roku fiskalnym ma wynieść 37%.
Toyota dysponuje 51% udziałów w firmie Prime Planet. Pozostałe 49% należy do Panasonic Holdings. Spółka specjalizuje się zarówno w badaniach naukowych, opracowywaniu modeli produkcyjnych, samej produkcji, jak i w sprzedaży swoich produktów i ich dostawie.
Toyota i Panasonic zleciły Prime Planet dalsze prace rozwojowe zarówno nad już produkowanymi pryzmatycznymi bateriami litowo-jonowymi, jak i nad bateriami nowej generacji oraz ogniwami litowo-jonowymi ze stałym elektrolitem. Jest to nowa technologia, która dzięki znacznie większej pojemności energetycznej i szybszemu ładowaniu może w najbliższych latach zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną.